Ο ρόλος των εθελοντών και εθελοντριών της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι να παρέχουν υπηρεσίες που θα ενισχύουν τη:
- Μαθησιακή πρόσβαση των φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Κοινωνική πρόσβαση των φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Κτιριακή πρόσβαση των φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο χώρο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
- Βελτίωση της ποιότητας της καθημερινότητάς τους κατά την ακαδημαϊκή τους ζωή
- Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της κοινότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αλλά και της τοπικής κοινωνίας για θέματα αναφορικά με την αναπηρία
Εάν θέλετε να γίνετε εθελοντές και εθελόντριες της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως σε όλη την εθελοντική σας πορεία θα έχετε υποστήριξη από το προσωπικό της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης. Μπορείτε να συμμετέχετε ποικιλοτρόπως. Διαβάστε περισσότερα για τις δράσεις μας και επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει συμπληρώνοντας τη σχετική αίτηση (Αίτηση εθελοντή/εθελόντριας).
«Εν Δράσει» – Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης
- Αναζήτηση εθελοντών ή εθελοντριών και ενημέρωση τους
- Διοργάνωση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την αναπηρία
- Συμμετοχή σε πολιτιστικές και επιστημονικές δράσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και άλλων τοπικών φορέων
- Αναζήτηση τοπικών φορέων για συνεργασία
«Στηρίξου σε Μένα» – Δραστηριότητες Υποστήριξης Φοιτητών και Φοιτητριών με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Οι εθελοντές και εθελόντριες της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης μπορούν να υποστηρίξουν τους φοιτητές και τις φοιτητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις ακόλουθες δράσεις:
- Υποδοχή φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και γνωριμία με χώρους και υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
- Συμμετοχή στα μαθήματα (καταγραφή σημειώσεων, διερμηνεία ελληνικής νοηματικής γλώσσας, επεξηγήσεις)
- Δράσεις κοινωνικής ένταξης
- Συνοδεία σε χώρους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
- Χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας και ηλεκτρονικών εφαρμογών
- Διευκόλυνση της επικοινωνίας με το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
- Προσαρμογή εκπαιδευτικού υλικού σε προσβάσιμη μορφή (για παράδειγμα μεγέθυνση)